Registre 8: la barrera de l’edatisme i la cultura

Bon dia companys,

En aquest nou registre he volgut explorar les diferents barreres entre l’art i les persones. L’edatisme, de fet, és una barrera molt present no només en l’art, sinó en tots els àmbits de la vida. És per aquest motiu que vull retre homenatge a una gran personalitat del poble de Vilassar de Dalt: la Teresina.

És una dona que va néixer a Vilassar l’any 1931 i demà 1 de juny farà 93 anys. Tot i que molt sovint he xerrat amb ella, mai no havia tingut l’oportunitat de fer-li preguntes relaciones amb la seva vida i l’art. De fet, suposo que el prejudici de l’edatisme estava inserit en la meva ment i mai vaig penar que la Teresina pogués ser tan activa culturalment.

Durant l’entrevista vaig poder gaudir d’escoltar les mil i una anècdotes que ha viscut i moltes d’elles relaciones amb la ràdio, el teatre, la música i la vida associativa del poble. Fins i tot avui dia, i apunt de fer 93 anys va al teatre del poble a escoltar el concert d’any nou que fan cada any. A més, no ha fallat mai als Pastorets del poble des que era una nena. De joveneta actuant i de més gran, assistint a veure els joves actors del poble.

Gràcies a l’entrevista a la Teresina he pogut viure una experiència molt enriquidora. Veure com ella, una dona d’una edat molt avançada encara gaudeix de l’art i la cultura del poble ha sigut molt motivador. És tot un referent de dona que encara gaudeix del plaer de la cultura tot i el grans canvis que ha patit la societat que l’envolta.

He après que l’edat no és cap barrera entre la cultura i les persones, i molt menys si aquestes han estat sempre en contacte amb la cultura a través de diferents associacions i activitats.

Ser gran no significa estar desconnectat de l’art i la cultura, o al menys en el cas de la Teresina.

Us deixo l’enllaç de l’entrevista perquè pugueu gaudir de la Teresina i les seves experiències.

Carregant...

Entrada similar